onsdag 4 maj 2016

Geggamojedags 1

Nu var det dags att gjuta fast stolhållarna dvs fylla hålen med cement. Tur man har en blandare så man slipper stå där med en skövel.

Allt klart dvs 14 säckar cement har gjorts om till fyllning av 12 hål.
14 säckar = 350 kg flyttade från garaget till trädäcket intill blandaren. Från trädäcket in i blandaren. Från blandaren till respektive hål då med tillsats av vatten.
Summa ca 1,2 ton har min kropp idag flyttat på. Den talar konstant om för mig att det är just något sådant som hänt med undertonen "ge upp pensionärslivet och gå tillbaks till det gamla jobbet".


Brockan har gjort sitt för denna gång. TACK för hjälpen!!
 
När jag sedan skulle städa lite blev jag överfallen av en herrelös slang som tyckte att mina skitiga byxor behövde en liten avspolning. Slangen stod upp en dryg halmeter precis som en orm på väg att hugga. Nåja vindan är på plats och solen uppe så det var bara att hänga upp de blöta brallorna.
 
Nu är det snart dags att shoppa lite mer byggmaterial dvs mer cement, trossbottenskivor, isolering, trätrall och trallskruv.

 
 
 



1 kommentar: